Z pewnością jest to niezwykle dochodowa branża. Szacuje się, że w Polsce w 2020 wartość rynkowa tej gałęzi biznesu wzrośnie ponad 43 mld zł, licząc wspólnie odzież i obuwie. Jest to pełen konkurencji, ale wciąż nienasycony i perspektywiczny rynek. W poniższym tekście przedstawimy kilka wskazówek, które ułatwią nam odpowiedź na pytanie – czy jest to coś dla nas?

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że za wieloma markami nie stoją małe zakłady, gdzie pracuje jedna krawcowa i jeden krojczy. Koszty, wydajność oraz powtarzalność gotowego produktu wymagają szwalni, wyposażonej w personel wyspecjalizowany w poszczególnych etapach produkcji, a także w profesjonalny park maszynowy. Gwarantujemy – specjalistyczne urządzenia są gigantyczną inwestycją, niedostępną dla większości osób stawiających pierwsze kroki w tej gałęzi biznesu. Mamy jednak dla Ciebie łatwiejsze rozwiązanie: dobra szwalnia odzieży damskiej będzie miała know-how i branżowe kontakty, których wartość jest nie do przecenienia. Możemy małym wysiłkiem wejść na https://e-moon.pl/szwalnia/ by sprawdzić pełną ofertę usług i możliwości współpracy.

Zanim maszyny pójdą w ruch

Zanim jednak zaczniemy planować dystrybucję i sprzedaż, musimy posiadać gotowy produkt, a żeby go zrobić dobrze, należy mieć odpowiednią wiedzę. Tu z pomocą również przyjdą profesjonaliści. Wizualizacje, rysunki i szkice są potrzebne, by konstruktor mógł zaprojektować i przygotować wykroje – czyli fizyczne fragmenty gotowego produktu. Zaletą współpracy ze szwalniami w Polsce jest ich znajomość typowych dla naszego kraju sylwetek, co ułatwia dopasowanie produktu do końcowego nabywcy. Zlecanie szycia lokalnie jest również czymś, czym warto chwalić się przy reklamowaniu swojego produktu na późniejszym etapie. Przygotowując wykroje, będziemy zlecać uszycie prototypu. Warto też skorzystać z eksperckiej pomocy w stopniowaniu rozmiaru – byśmy mogli zaoferować gotowe ubrania przynajmniej w zakresie rozmiarów od S do XL. Dla przykładu również profesjonalna szwalnia sukienek doradzi nam drobne zmiany w kroju czy konstrukcji, które lepiej sprawdzą się przy większych, a które przy mniejszych rozmiarach.

Gotowy produkt pod naszą marką?

Inwestycja w szycie własnego produktu na zamówienie jest droższą, a przez to bardziej ryzykowną opcją dla nowych przedsiębiorstw. Alternatywną możliwością jest zakup gotowego produktu, wykonanego bez metek firmy. Pozwala to nam znacznie niższym kosztem wprowadzić coś do naszej oferty. Przykładowo, jeśli chcemy poszerzyć nasze portfolio o produkt dla osób o większych rozmiarach, hurtownia odieży plus size jest dla nas pierwszym kierunkiem. Możemy wybierać spośród wielu ubrań, a odwiedzając https://e-moon.pl/kategoria-produktu/plus-size/, sprawdzimy dostępne możliwości. Użycie własnej metki i nazwy naszej firmy nie jest żadną przeszkodą. To również doskonała opcja, jeśli mamy kilka pomysłów, których jednak wciąż jest zbyt mało by stworzyć z nich pełną kolekcję. W takim wypadku kilkoma dodatkowymi, dostępnymi krojami możemy rozbudować naszą linię lub zapewnić jej stały napływ nowości w okresie pomiędzy sezonami.

Branża modowa nie należy do najłatwiejszych. Stale zmieniające się trendy i nowinki technologiczne w samej produkcji odzieży sprawiają, że nie jest łatwo w niej zacząć. Pamiętaj jednak o tych kilku radach – pozwolą Ci uniknąć podstawowych błędów i, przede wszystkim, ułatwią Ci pracę na początku. Kto wie? Może to ty będziesz kolejnym Giorgio Armani albo Coco Chanel?

Branża modowa – łatwy start dla każdego czy trudny biznes dla wytrwałych?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here