Dla zachowania zdrowia i szczupłej sylwetki kluczowa jest dieta oraz odpowiednia aktywność fizyczna. W ofertach wielu sklepów możemy znaleźć gadżety, mające na celu uatrakcyjnienie naszego treningu w domu, m.in. gumy do ćwiczeń. Dzięki ćwiczeniom z ich wykorzystaniem efekty naszej pracy będą szybciej zauważalne.

Dlaczego warto ćwiczyć z gumą?

Ćwiczenia z wykorzystaniem gum są świetnym rozwiązaniem dla osób, które wolą ćwiczenia w domowym zaciszu niż na siłowni pod okiem instruktorów. Jest to niedrogi sposób na zapewnienie sobie odpowiedniej ilości ruchu, by w efekcie cieszyć się idealną sylwetką. Należy mieć na uwadze, że tak jak przy innych aktywnościach, tak i w tym przypadku najważniejsza jest systematyczność treningów.

Gumy mogą być ciekawą alternatywą dla hantli, gdyż są równie wymagającym gadżetem. Doskonale nadają się do treningu na wszystkie partie ciała. Dzięki nim pracują nie tylko nogi, uda i pośladki, ale również barki, ręce oraz plecy.

Ćwiczenia wykonywane z wykorzystaniem gum, mogą przynieść takie efekty jak:

  • spalanie tkanki tłuszczowej,
  • budowanie masy mięśniowej,
  • rzeźbienie ciała,
  • powrót do sprawności po przebytych kontuzjach.

Aby je zobaczyć, nie musimy trenować przez długie miesiące – wystarczy 4-5 tygodni regularnego wykonywania ćwiczeń.

To, za co wiele osób ceni sobie gumy do ćwiczeń, to fakt, że nie zajmują one wiele miejsca i można je ze sobą zabrać wszędzie. Są lekkie i poręczne, bez problemu zmieszczą się i damskiej torebki. Dzięki temu trening jest możliwy nawet w hotelowym pokoju lub w plenerze. Do przeprowadzenia ćwiczeń nie potrzeba wiele miejsca, można z powodzeniem wykonać je na małej przestrzeni.

Gumy do ćwiczeń – jakie są rodzaje?

Wybór odpowiedniej gumy do ćwiczeń nie zawsze jest prostym zadaniem. Najczęściej spotykamy je w postaci lateksowych taśm. Są one różnej grubości, a od tego parametru zależy zróżnicowany opór podczas ćwiczeń. Warto zainwestować w kilka rodzajów gum o różnym oporze, dzięki temu nasz trening będzie urozmaicony. Te modele, które stawiają większy opór i wymagają użycia więcej siły do ich rozciągnięcia, świetnie sprawdzą się przy wzmacnianiu dużych grup mięśniowych. Dzięki temu trening pleców, ud, czy pośladków przyniesie więcej korzyści. Te taśmy, które łatwiej rozciągnąć, można wykorzystać do ćwiczeń takich partii jak: tricepsy, bicepsy lub też barki.

To, co rozróżnia poszczególne modele gum, to nie tylko ich rozciągliwość, lecz również kształt. Istnieją takie, które występują w postaci odcinków o różnej długości lub też pętli. Taśmy o kształcie pętli mogą być nieco wygodniejsze, bo nie wymagają związania. Ich minusem jest to, że nie można ich wykorzystać do dużej ilości ćwiczeń. Gdy chcemy ćwiczyć całe ciało na różne sposoby, należy zaopatrzyć się w sporą ilość takich pętel. Ten problem nie istnieje przy zakupie gumy w postaci odcinków. Są one uniwersalne – możemy je składać na pół, związywać w pętle oraz przywiązywać do różnych obiektów.

Jakie są zalety treningów z wykorzystaniem gum do ćwiczeń?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here