Dieta dzieci przekłada się na ich zdrowie, koncentrację i wyniki w nauce. Wiemy to, ale kiedy przychodzi ta chwila, w której mamy przygotować i zapakować dla dziecka śniadanie do szkoły, pojawia się problem. Co włożyć do plecaka?

Często stoimy przed wieloma dylematami i zastanawiamy się, czy dziecko zje to, co przygotujemy mu do szkoły? Czy jedzenie jest w wygodnym do używania w szkolnych warunkach pudełku? Czy nie pakujemy zbyt dużo do już i tak ciężkiego plecaka?

Jak duże powinno być drugie śniadanie?

Zacznijmy od picia. Oczywiście najlepszym napojem jest woda mineralna, ale sprawdzą się też wody smakowe, pod warunkiem, że mają same naturalne składniki i są bez konserwantów. Musimy pamiętać o tym, by poza nawodnieniem organizmu zadbać o to, by plecak nie był bardzo ciężki. W młodszych klasach możemy dziecku dawać między 250-300 ml, a w starszych 500 ml. W dniach, kiedy jest W-F, spakujmy nieco więcej wody.

Ilość jedzenia uzależnijmy od wieku dziecka i tego, ile ma lekcji. Nie warto szykować za dużo, by codziennie jedzenie zostawało, ale też nie możemy przesadzać w drugą stronę – dziecko nie może być głodne. Jeżeli nasza pociecha nie korzysta ze szkolnej stołówki, podczas przygotowywania posiłku musimy to wziąć pod uwagę.

Co spakować do plecaka?

Przede wszystkim unikajmy produktów przetworzonych i z dużą zawartością cukru. Nie tylko nie wniosą nic do diety, ale mogą wpłynąć na nadpobudliwość i trudności z koncentracją. Idealne szkolne śniadanie zawiera wszystkie składniki odżywcze. Muszą się w nim znaleźć owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste. Warto dorzucić także orzechy, czy pestki.

Klasyką są kanapki, ale po czasie mogą się dziecku najzwyczajniej w świecie znudzić i zacznie je zostawiać, a w zamian weźmie do ręki niezdrową przekąskę. Na szczęście mamy inne możliwości. Zamiast codziennie wsadzać do pudełka kanapki, możemy przygotować pokrojone i zawinięte tortille, albo naleśniki.

Aktywne i pełne energii dzieci powinny mieć w plecaku dodatkowe przekąski, które dodadzą energii i będą źródłem węglowodanów. Dla lubiącego sport i aktywność fizyczną dziecka idealny będzie Pakiet BACK TO SCHOOL.

Czym jest pakiet BACK TO SCHOOL?

To ciekawa propozycja OSHEE przygotowana specjalnie dla dzieci w wieku szkolnym. W zestawie znajdują się dwie wody witaminowe Junior by OSHEE Vitamin Water, woda mineralna Kinga Pienińska SUPER WINGS i dwa batony witaminowe OSHEE Vitamin Musli Bar. Dlaczego warto się nimi zainteresować?

Wszystkie te produkty są całkowicie naturalne i zawierają witaminy niezbędna dla zdrowia i koncentracji. Przykładowo w napojach znajdziemy mnóstwo witamin z grupy B, które tak potrzebne są dla zdolności intelektualnych. Natomiast batoniki zawierają musli, owoce i orzechy, więc są źródłem węglowodanów i kwasów Omega. Tak smakowite i zdrowe śniadanie będzie wspierać funkcjonowanie mózgu, poprawiać procesy myślowe, dodawać energii i co najważniejsze – będzie tak smaczne, że dziecko nie będzie sięgać po puste kalorie.

Lunch do szkoły – co dziecko powinno ze sobą zabrać?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here